Obchodní podmínky

pro poskytování genealogických služeb
vydané podle § 1751 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník

1. Identifikační údaje poskytovatele služeb

Jméno a příjmení: Václav Baženov
IČO: 88180361
Sídlo: Hrázka 613/24, 621 00 Brno
E-mail: info@hledanipredku.cz
Telefon: +420 736 604 835
DIČ: nejsme plátci DPH

(OSVČ zapsaná v živnostenském rejstříku vedeném Magistrátem města Brna)

2. Obsah a postup spolupráce

  1. Obrátit se na nás můžete v případě, kdy chcete sestavit rodokmen a knihu rodu, ale také když potřebujete pomoci nebo poradit s dílčím genealogickým problémem nebo čtením starých textů. Bližší informace o našich službách najdete na našem webu.
  2. Pokud budete mít o naše služby zájem, ozvěte se nám přes formulář na našich stránkách, napište nám na e-mail info@hledanipredku.cz, nebo zavolejte na uvedený telefonický kontakt. Popíšete nám, o jaké služby byste měli zájem a domluvíme se na dalším postupu. Je možné se sejít osobně v naší kanceláři v Brně nebo přes video hovor, v opačném případě můžeme vše řešit přes e-mail.
  3. Na základě Vámi poptávaných služeb si od Vás vyžádáme podrobnější informace a dokumenty, abychom mohli provést prvotní šetření a připravit návrh spolupráce včetně podrobné cenové nabídky. Tu Vám poté pošleme k prostudování a rádi zodpovíme Vaše případné dotazy.
  4. Po odsouhlasení obsahu naší spolupráce Vám pošleme k potvrzení závaznou objednávku, kterou nám následně písemně (přes e-mail) potvrdíte. Uzavřením této objednávky potvrzujete, že jste se seznámili s těmito obchodními podmínkami.
  5. Následně Vám vystavíme zálohovou fakturu ve výši 30 % z hodnoty zakázky. Po její úhradě se pouštíme do práce.

3. Cena a platební podmínky

  1. Cena služeb je stanovena individuálně dle rozsahu spolupráce. Vždy si ji schvalujeme předem jako maximální možný rozpočet, který je možné překročit jen v případě, kdy nám to předem odsouhlasíte. Tento rozpočtový strop je zakotven v prvotní nabídce i objednávce.
  2. Při zpracování rodokmenu a knihy rodu je odměna za naše služby stanovena výkonově. To znamená, že pokud se nám z jakéhokoli důvodu některý ze záznamů nepodaří dohledat, cena se poměrově sníží.
  3. Ceny jsou uváděny v českých korunách (CZK).
  4. Nejsme plátci DPH.
  5. Před začátkem spolupráce nám uhradíte zálohu ve výši 30 % celkové částky na základě zaslané zálohové faktury.
  6. Zbytek částky je splatný 7 dní po dodání výstupů v digitální podobě. Spolu s výsledky naší práce Vám pošleme finální vyúčtování služeb a fakturu v elektronické podobě.
  7. Platby probíhají převodem na náš bankovní účet.
  8. Je možné, že po zaslání zpracovaného rodového stromu a knihy rodu v digitální podobě budete chtít ještě nějaké podklady doplnit či něco upravit. Počítáme s tím a jedny takovéto iterace budete mít po úhradě finální faktury již předplaceny (tj. jsou již zahrnuty ve fakturované ceně).
  9. K dohodnuté ceně za digitální zpracování rodokmenu a knihy rodu mohou být připočteny ještě náklady za správní poplatky a cestovní náklady. Pokud by měly navýšit konečnou cenu nad rámec stanoveného rozpočtu, vždy si je nejdříve společně schválíme.
  10. Zajištění fyzických výstupů rodokmenu, především tištěné a vázané knihy rodu a tištěného či ručně malovaného rodového stromu nebo video příběhu předků, nejsou součástí rozpočtu za zpracování digitální podoby rodokmenu. Protože se jejich cena odvíjí od počtu kusů, stran a celkového rozsahu, dokážeme ji stanovit v samostatném rozpočtu až po dokončení finální verze digitálního rodového stromu a knihy rodu.

4. Dodání služeb a výstupů

  1. Výsledky našeho pátrání od nás získáte primárně v digitální podobě (např. PDF, JPG, DOCX, ZIP).
  2. Zaslání digitálních výstupů probíhá prostřednictvím e-mailu, úložiště (např. OneDrive, Google Drive, WeTransfer) nebo jiného dohodnutého způsobu.
  3. Tisk plakátů, knih a jiných fyzických produktů není součástí objednávky služby. Tyto výstupy lze objednat až po finalizaci digitálních podkladů na základě samostatné objednávky. Doručeny Vám budou domluveným způsobem (nejčastěji přes dopravce PPL, Zásilkovna, možné je také osobní vyzvednutí).
  4. Zpracované výstupy od nás dostanete vždy v termínu, ke kterému jsme se zavázali v rámci naší objednávky.

5. Dárkové poukazy

  1. Pokud se rozhodnete u nás zakoupit voucher, tedy dárkový poukaz na naše služby, kontaktujte nás stejně jako v případě poptání jakýchkoli jiných služeb.
  2. Dohodneme se s Vámi na hodnotě poukazu a případně už i na konkrétních možnostech, které jsou v rámci dané částky realizovatelné. Pro tyto varianty Vám připravíme podrobnou cenovou nabídku. V případě dárkových poukazů může být její součástí i tisk knihy rodu a rodového stromu.
  3. Po jejím schválení Vám zašleme k potvrzení závaznou objednávku. Pokud se tak dohodneme, může v ní být uvedeno, že obsah spolupráce může obdarovaný později ještě změnit, vždy ale jen v rámci hodnoty poukazu a zároveň před započetím prací na rodokmenu.
  4. Po potvrzení objednávky Vám pošleme elektronickou zálohovou fakturu ve výši 30 % z celkové hodnoty poukazu.
  5. Podklady nám můžete poslat Vy, nebo už přímo obdarovaný. Respektive veškerou následující komunikaci můžeme po předání poukazu už řešit pouze s ním. Vás budeme informovat o dokončení rodokmenu a spolu s tím Vám také pošleme finální vyúčtování a fakturu (stejně jako tomu je v případě dalších služeb, viz výše).
  6. Dárkový poukaz má omezenou dobu platnosti, která je na něm výslovně uvedena, stejně jako v objednávce. V případě jeho nevyužití se záloha nevrací.

6. Odstoupení od smlouvy

  1. Pokud byste potřebovali z jakéhokoli důvodu objednávku služeb stornovat, je tak možné učinit písemným vyjádřením zaslaným na naši adresu nebo e-mail. Za den odstupu se pak považuje den doručení písemného odstoupení druhé straně.
  2. V případě, kdy od objednávky odstoupíte ještě předtím, než na ni začneme detailněji pracovat, ponecháme si uhrazenou zálohu jako částku na pokrytí nákladů spojených s prvotním průzkumem a alokací našich zdrojů.
  3. Pokud byste od objednávky odstoupili v době, když na průzkumu pracujeme, práce ihned zastavíme, budeme ale muset vyčíslit již provedenou práci. Její výsledky Vám zašleme společně s vyúčtováním a fakturou na doplatek této odvedené práce.
  4. Pokud bychom z jakéhokoli důvodu museli naši objednávku zrušit my, zálohu Vám do 14 dnů od odstoupení vrátíme na Váš bankovní účet.
  5. Odstoupení není možné u objednávek na fyzické produkty (knihy rodu a plakáty rodových stromů), pokud jsme je již zadali do výroby.

7. Odpovědnost a reklamace

  1. Odpovídáme za to, že Vám naše služby poskytneme s maximální možnou odbornou a profesionální péčí. Vzhledem k povaze naší práce je ale vždy potřeba počítat s tím, že ne ve všech případech se podaří dohledat úplně všechny informace. Vzhledem k tomu, že takovéto chybějící informace nebudou součástí fakturované ceny, nemohou být důvodem reklamace. Reklamovat je možné pouze objektivně nesprávně poskytnuté služby.
  2. Pokud byste měli jakékoli připomínky k zaslanému produktu, napište nám na e-mail info@hledanipredku.cz, v čem je podle Vás vada a jak bychom ji měli napravit.
  3. V případě, kdy budete reklamovat fyzický produkt (kniha rodu, plakát rodového stromu), kontaktujte nás a domluvíme se na způsobu předání produktu k posouzení a nápravě vad. V některých případech může stačit jen jeho fotografie.
  4. V souladu s právními předpisy se budeme snažit Vaši reklamaci vyřešit ku spokojenosti obou stran. Domluvit se můžeme na opravě, doplnění nebo výměně (fyzického či digitálního) produktu. Případně můžete požadovat přiměřenou slevu nebo za zákonných podmínek od smlouvy odstoupit.
  5. Vaši reklamaci vyřídíme do 30 dnů, pokud se nedohodneme jinak.  
  6. U digitálních výstupů naší práce poskytujeme záruku na dílo po dobu 6 měsíců po předání díla. Pokud byste na nějaké nesrovnalosti narazili i později, ozvěte se nám a budeme se snažit najít řešení i po uplynutí záruční doby.

8. Autorská práva

  1. Veškeré námi dodané texty, grafické návrhy, schémata a výsledky výzkumu jsou naším autorským dílem.
  2. Můžete je využívat pro osobní a nekomerční účely, nesmíte je však bez našeho souhlasu zveřejňovat, upravovat nebo spojovat s jinými díly.
  3. Stejně tak jakékoli další šíření nebo komerční použití (např. prodej, komerční prezentace) vyžaduje náš písemný souhlas.
  4. V případě zveřejnění je vždy nutné uvádět ve spojitosti s výstupy značku Hledání předků.cz.
  5. Abyste mohli uplatnit svolení z předchozích bodů, je třeba daný výstup zcela uhradit. Do té doby nemáte právo s výstupy naší práce nakládat.

9. Ochrana osobních údajů

Podrobné informace o zpracování osobních údajů jsou uvedeny v samostatném dokumentu „Zásady zpracování osobních údajů (GDPR)“ dostupném na www.hledanipredku.cz/gdpr.

10. Mimosoudní řešení sporů

Na základě zákona máte právo obrátit se na Českou obchodní inspekci (www.coi.cz) k mimosoudnímu řešení případného sporu.

11. Závěrečná ustanovení

Tyto obchodní podmínky jsou nedílnou součástí objednávky k poskytovaným službám.

V Brně, dne 1. 11. 2025